Українська Греко-Католицька Церква. Львівська Архиєпархія, м.Львів, пл.Кропивницького 1, тел. (032)2334073, email: [email protected]
"Здобути страх Божий, щоб і біси тебе боялися, лише зовнішнє марнотне." (Св.Єфрем Сирійський)

Доповідь Блаженнішого Святослава на Надзвичайному Синоді Католицької Церкви, присвяченому питанню сім’ї

Переглядів: 3547Коментарі: 0
Документи УГКЦ
Доповідь Блаженнішого Святослава на Надзвичайному Синоді Католицької Церкви, присвяченому питанню сім’ї

Ваша Святосте! Високодостойні cинодальні отці! Дорогі браття і сестри в Христі!

У своєму виступі я б хотів бути голосом Божого люду, довіреного пастирській опіці Української Греко-Католицької Церкви. Особливо хочу звернути увагу на пункти 13-14, 45-48, 91-92 документа  Instrumentum Laboris.

Пункти 45-48

Можна упевнено заявити, що в Україні є велика повага до християнської сім’ї як таїнственного, вірного і нерозривного союзу чоловіка та жінки. Це особливо видно сьогодні, у час війни, коли сучасний світ, здавалося б, руйнується та розділяється і сім’я вважається останньою фортецею, останнім прихистком людини (у нас говорять: мій дім, тобто моя сім’я, - моя фортеця). Між іншим, простежується зростання кількості тих, хто бажає одружитися.

Одночасно потрібно визнати, що є тенденція до ранніх шлюбів. Одружившись у досить молодому віці, члени подружжя на багато років залишаються жити зі своїми батьками. Це, зокрема, може мати і позитивні аспекти, адже в такий спосіб молодим передається традиційна модель подружнього життя як фундаментальної основи людських стосунків, - передається християнська віра, а сімейне життя сповнюється взаємодопомогою та солідарністю  всіх членів родини. 

Пункти 91-92

Одночасно в Україні, як і в інших країнах пострадянського простору, на соціальному рівні спостерігається велика криза сім’ї, спричинена багатьма факторами. Це, зокрема, політична та економічна нестабільність, міграційні процеси та війна. У західній частині нашої країни, де населення здебільшого є католицьким, 60 відсотків шлюбів закінчуються розлученням упродовж перших п’яти років. У Східній Україні, особливо на території  військових конфліктів, ця цифра іноді зростає до 90 відсотків.  За статистикою нашого патріаршого трибуналу другої інстанції, тільки близько 15 відсотків розлучених, які були вінчані в Церкві, звертаються до трибуналу з проханням визнати недійсним їхній шлюб. Багато розлучених одружуються вдруге, ходять до церкви, але не відчувають необхідності церковного врегулювання свого сімейного життя. Ця проблема вказує на те, що в контексті нової євангелізації належне підготування молодих людей до святого таїнства Подружжя, особливий душпастирський супровід подружніх пар упродовж перших п’яти років їхнього сімейного життя та пасторальна праця з розлученими та вдруге одруженими є важливими завданнями для Церкви в царині сімейного душпастирства. 

Пункти 13-14

Наші вірні, інші християни України і ті, хто не визнає себе прибічником жодної з конфесій,  позитивно ставляться до католицької доктрини про таїнственність, нерозривність і відкритість до народження життя в християнському подружжі. Образ святого таїнства Подружжя як ікони нерозривного союзу любові Христа зі своєю Церквою, слова Івана Золотоустого про християнську сім’ю як домашню церкву є зрозумілими та сприйнятими.      

Наші сім’ї просили мене донести високодостойним синодальним отцям, що вони не очікують від нас обмеження доктринальних горизонтів і «прилаштування» основних правд християнської віри про подружжя та сім’ю до потреб сучасного світу. Вони просять нас допомогти їм втілювати Євангеліє сім’ї в їхньому щоденному життя. Бажають ревного служіння їхніх душпастирів на шляху до святості подружнього життя.

За своєю суттю духовність Східних Церков має терапевтичний характер. Душпастир – це не суддя, який засуджує або виправдовує, він є духовним лікарем, що діагностує хворобу гріха та лікує її благодаттю Святих Таїнств. Практика «ікономії» та «акрівії» (поблажливості чи строгості) у застосуванні канонічних норм, поєднана з вимогою покаяння та жертви, завжди представлена як духовна медицина та аскеза, а не покарання чи засудження. Сподіваємося, що взаємообмін нашим душпастирським досвідом допоможе нам знайти правильний пасторальний підхід до зранених сімей, що потребують любові своєї Церкви-матері.

Джерело:

Залиште коментар!

grin LOL cheese smile wink smirk rolleyes confused surprised big surprise tongue laugh tongue rolleye tongue wink raspberry blank stare long face ohh grrr gulp oh oh downer red face sick shut eye hmmm mad angry zipper kiss shock cool smile cool smirk cool grin cool hmm cool mad cool cheese vampire snake excaim question


(Щоб коментувати анонімно, введіть ім'я і символи внизу).Анонімні Коментарі буде опубліковано після перевірки.
Зареєструйтесь тут, щоб отримати відповідь на e-mail. Як реєструватися читайте тут

    

  

вкажіть своє ім'я, і введіть символи внизу

(Обов'язково)