[1] Кипріан Карфагенський ("De lapsis", cap. 25); Блаженний Августин Гіппонський ("Epist. 217, ad Vital. Pelag")
[2] Апостольські постанови 8, 13[3] Діонісій Ареопагіт «Про церковну ієрархію», гл. 7, 11.[4] Папа Інокентій І - до Отців Мілевського собору (M. P. L. T. 33, col. 785); Папа Лев Великий - Epist. 59. - M. P. L.T. 54. col. 868.; Папа Геласій - Epist. 7. - M. P. L. T. 59, col. 37-38.[5] Памятники Древне-Русскаго Канонического права. Часть первая (памятники ХІ-XV в.). Санкт-Петербург, 1908 - С. 31, 35.[6] Памятники Древне-Русскаго Канонического права. Часть первая (памятники ХІ-XV в.). Санкт-Петербург, 1908 - С. 94.[7] «Хотяй у Восточних всегда був захований звичай і тепер єще заховує ся, припускати дітей і хлопців, не прийшовших єще до розуму, до Святой Євхаристії, котра всегда була яко хліб і питіє духовне, котрим можуть в Христі отроджені, житє се духовне живити, вскріпити і заховати: понеже однако єсть певним, що діти не маючи єще розуму, не суть ніякою нуждою обовязані причащати ся св. Евхаристії, так як в том віці не могли утратити узисканої через купіль Крещенія ласки (посилання на постанову Тридентського собору - прим. авт.), святий Синод постановляє, щоби задля належного почитання так великої Тайни от тепер до Святого Причастія, єсли то без соблазни стати ся може, не були припущені скорше, доки не буде явним, що они по докладном поученю і іспиті, суть в томі віці і мають познанє, що можуть розсудити Тіло Христове» (§ ІІІ. О Евхаристії. Додаток до чинностей Львовского синода)[8] Папа Пій Х - Декрет Quam singulari, з дня 8 VII 1910[9] Протоколи засідань Львівських архиєпархіальних соборів, 1920-1944. Місіонер, 2000. С. 145.Це питання першим почав піднімати ігумен Климентій Шептицький.«Архиєпархіальний Собор уважає, що тота заборона не відноситься до всіх случав, де при Причастію малих дітей такої небезпеки нема, а то тим більше, що в теперішніх часах не допускати дітей до св. Причастія може статися - як то передбачував Синод Замойський - джерелом згіршення, бо воно противиться і загальному напрямові Евхаристичної набожности у вірних і однозгідній науці богословів, які вчать, що найменша дитина є здібна з користю принимати св. Тайну Евхаристії - а власне належне почитання тої Найсвятішої Тайни вимагає, щоби дати її умножувати ласку надприродну в усіх душах, що в них - як у малих дітей - живе тота ласка через св. Хрещення.Ввиду того ОО. Душпастирям вільно, а навіть АЕп. Собор поручає поволи поновити старинний звичай Христової Церкви не відмовляти св. Причастія і малим дітям. (найлучше це робити, по старинному звичаєві, лиш під видом вина і то по змозі солодкого, а передаваного дитині на змоченім пальці). В усіх випадках, де через опірне заховування дитини було б наражене св. Причастія на брак належної пошани - не вільно по декреті Синоду Замойського причащати дитину». (ЛАЄС, 28.11.1941, там само, С.157) [10] Orientalium Ecclesiarum, 6, 12.[11] ККСЦ, кан. 697.[12] ККСЦ, кан. 710.[13] Інструкція застосування літургійних приписів ККСЦ, 51.[14] Требник УГКЦ. Львів, 2001.[15] Постанови Синоду єпископів УГКЦ, м. Івано-Франківськ, 31 серпня - 6 вересня 2015 року Божого. Постанова № 30.[16] Канони Партикулярного права УГКЦ, канон 93, § 1.
Опубліковано на офіційній веб-сторінці УГКЦ 5 листопада 2015 року