Один із принципів дії диявола - викликати сумнів. Тобто, щоб людина у чомусь важливому засумнівалася. Далі - це вже, як кажуть, справа техніки. Тому дуже важливо є цей сумнів усунути.
Дякую о. Яремі Петріву за цей допис і усім раджу його читати і поширювати.
***
Прот. о. Ярема Петрів
26 березня 2020 р.
СOVID-19: КОРОНАВІРУС І ЧАША. МОЖНА ЗАРАЗИТИСЯ ЧИ НІ?
Через Пандемію Коронавірусу серед частини вірян все частіше звучить запитання – Здійснює Бог «Чудо За Замовчуванням», перешкоджаючи поширенню вірусу в Церкві, чи ні? Останніми днями новинні стрічки як світових, так і вітчизняних ЗМІ рясніють повідомленнями про Коронавірус.
Церква, ніколи не виступала проти гігієнічних заходів, покликаних зупинити поширення небезпечних інфекцій. Більше того, саме Біблія стала першим джерелом, з якого людина отримала інформацію про те, як протистояти хворобам. При цьому Святе Письмо підкреслює між моральною чистотою і відсутністю хвороб. Тобто причина хвороб, найчастіше, гріховність людини, А Зцілення їх повинно починатися з покаяння.
Це не означає, що віруючи в Бога, треба відмовлятися від медичної допомоги. Навпаки, він її приймає, а до лікаря ставиться з належною повагою – як до знаряддя Промислу Божого.
Однак, медичне лікування в релігійній перспективі не мислиться без виправлення духовного. Сьогодні ж у церковному та напівцерковному середовищі ми спостерігаємо цікаву картину, коли люди намагаються з'ясувати, чи може передаватися коронавірус (а однаково, й інша інфекційна хвороба) Через Причастя Святих Христових Таїн.
Питання це, враховуючи сучасну ситуацію, аж ніяк не пусте. І не тільки з медичної точки зору, але і, в першу чергу, з релігійної. Саме тому віруючі люди в спробах дати відповідь на це запитання розділилися. Причастя не може бути заразне.
Тіло й Кров Христові не можуть бути причиною/джерелом/передавачем хвороби. Навпаки, у молитві до Святого Причастя ми чуємо слова «Та не в суд чи в осудження буде мені причастя Святих Христових Таїн, а на зцілення душі і тіла...».
В Чаші перебуває Сам Христос, а значить і захворіти від доторку до Нього не можна. Навпаки, Біблія говорить, що Господь зціляв прокажених, хворих різними недугами і навіть дотик до Його одягу дарував здоров'я.
В іншому випадку, якщо Тіло й Кров Христові можуть передавати інфекцію, то причастя – це всього лише «фікція», гарний обряд, який, до того ж, «негігієнічний», а в певних випадках взагалі шкідливий.
Ми і так живемо в секулярному суспільстві, в якому майже втрачені моральні орієнтири, віра в Бога, як хобі або захоплення недільними днями.
І якщо зараз нівелювати ще й дієвість таїнств, то у Церкві іншої функції, крім психотерапевтичної, не залишиться. Просто кажучи, Церква не зможе запропонувати людині реального, справжнього, а не ілюзорного єднання з Христом. «Церква – це стіни, збудовані навколо Причастя», втратять свою актуальність.
Адже якщо Причастя немає, то і Церква не потрібна
Одну з найбільш непримиренних позицій у цьому питанні висловив Священний Синод Кіпрської Православної Церкви, який вважає богохульством «думати, ЩО Тіло і Кров Христа можуть передати будь-яку хворобу або вірус».
Ґрунтуючись на багатовіковому досвіді християнства, немає ніяких доказів такої передачі. Священики, які служили в інфекційних лікарнях і причащали цих пацієнтів, зрештою, самі отримували залишок Божественного Причастя, використовуючи одну і ту ж ложку. Жоден священик не був заражений у цих випадках».
При цьому особливо підкреслюється, ЩО «відвідини таїнства Святого Причастя відбувається з Вірою, яка захищає від будь-якої небезпеки.
Участь добровільна.
Ніхто не примушує.
Якщо хтось відчуває, що хоче утриматися від таїнства в цей час, він вільний так вчинити». Священний Синод Елладської Церкви заявив, що «віряни будуть і надалі приймати Святе Причастя, як звичайно», тому що воно «ніколи не може стати причиною передачі хвороби», оскільки причащання «навіть у розпал пандемії є проявом любові, яка перемагає все», у тому числі страх. Разом з тим Священний Синод «не засуджує тих, хто боїться брати участь у Святому Причасті, але чітко заявляє про свою віру і закликає "учасників громадських дебатів" поважати цю віру і вільний вибір народу продовжувати брати участь у Таємниці Церкви».
Джерело :Блог отця Івана Галімурки